Skip to content
  • 80-433 Gdańsk, ul. Zawiszy Czarnego 6/1
  • 58 340 47 63
  • Wyślij zapytanie
  • Dla FIRM
    i innych podmiotów
    • PRAWO BUDOWLANE
    • PRAWO ENERGETYCZNE
    • PRAWO MEDYCZNE
    • PRAWO PRACY
    • PRAWO SPÓŁEK HANDLOWYCH
    • PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
    • WINDYKACJA NALEŻNOŚCI
  • Dla osób
    prywatnych
    • PRAWO CYWILNE
    • PRAWO PRACY
      PRACOWNIKA
  • Kadra

  • Blog
    prawniczy
  • Kontakt

Menu
  • Dla FIRM
    i innych podmiotów
    • PRAWO BUDOWLANE
    • PRAWO ENERGETYCZNE
    • PRAWO MEDYCZNE
    • PRAWO PRACY
    • PRAWO SPÓŁEK HANDLOWYCH
    • PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
    • WINDYKACJA NALEŻNOŚCI
  • Dla osób
    prywatnych
    • PRAWO CYWILNE
    • PRAWO PRACY
      PRACOWNIKA
  • Kadra

  • Blog
    prawniczy
  • Kontakt

  • polski
Menu
  • polski
  • polski
Menu
  • polski
Dla FIRM
i innych podmiotów
Prawo budowlane
Prawo energetyczne
Prawo medyczne
Prawo spółek handlowych
Prawo zamówień publicznych
Prawo pracy
Windykacja należności
Dla osób prywatnych
Prawo cywilne
Prawo pracy pracownika
Kadra
Blog prawniczy
Kontakt

Blog prawniczy

  • Strona główna
  • Artykuły
  • Informacje o komunikacji elektronicznej w dobie zagrożenia epidemicznego
  • 23 marca, 2020

Informacje o komunikacji elektronicznej w dobie zagrożenia epidemicznego

covid-19

Szanowni Państwo,

Z uwagi na istniejące zagrożenie epidemiczne, Urząd Zamówień Publicznych wydał komunikat, w którym zachęca zamawiających do komunikowania się z wykonawcami przy użyciu środków komunikacji elektronicznej także w postępowaniach o wartości poniżej progów unijnych.

Zgodnie z zaleceniem Urzędu Zamówień Publicznych, wszelka korespondencja w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego powinna odbywać się komunikacją elektroniczną. Należy przy tym pamiętać, że oferty, wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a także oświadczenie wykonawcy, o którym mowa w art. 25a, muszą być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

Komunikacja elektroniczna może być stosowana nie tylko przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia, lecz także w trakcie postępowania. Prawo zamówień publicznych w uzasadnionych przypadkach, do których należy zaliczyć stan zagrożenia epidemicznego, uprawnia zamawiającego do zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w tym sposobu komunikacji w postępowaniu, przed upływem terminu składania ofert. Zmiana ta musi zostać udostępniona przez zamawiającego na stronie internetowej. Należy również dokonać zmiany ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Dokonanie zmiany sposobu komunikacji powoduje odpowiednie wydłużenie terminu składania ofert.

Urząd Zamówień Publicznych zaznacza przy tym, że wybór sposobu komunikacji nie powinien prowadzić do ograniczenia uprawnień wykonawców. Jeśli zatem niemożliwe byłoby złożenie przez wykonawców ofert, wniosków i innych dokumentów w postaci elektronicznej, zamawiający powinien umożliwić złożenie ich w sposób tradycyjny.

Więcej informacji: https://www.uzp.gov.pl/aktualnosci/komunikacja-elektroniczna-w-dobie-zagrozenia-epidemicznego

radca prawny
Andrzej Fortuna

Kategorie

  • Artykuły
  • Aktualności
Menu
  • Artykuły
  • Aktualności

Najnowsze wpisy

Biuletyn – 12.2020

biuletyn-2

Biuletyn – 11.2020

biuletyn-2

Biuletyn – 06.2020

Czytaj więcej

Biuletyn – 12.2020

I. ZMIANY W REGULACJACH OCHRONA KONSUMENCKA DLA JEDNOOSOBOWEJ DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ  W dniu 1 stycznia 2021…
Czytaj więcej
biuletyn-2

Biuletyn – 11.2020

I. ZMIANY W REGULACJACH TRWAJĄ PRACE NAD ZMIANĄ ZASAD OPODATKOWANIA SPÓŁEK KOMANDYTOWYCH W dniu 28…
Czytaj więcej
biuletyn-2

Biuletyn – 06.2020

I. Zmiany w regulacjach Tarcza antykryzysowa 3.0 W dniu 16 maja 2020 r. weszła w…
Czytaj więcej

Biuletyn – 12.2020

I. ZMIANY W REGULACJACH OCHRONA KONSUMENCKA DLA JEDNOOSOBOWEJ DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ  W dniu 1 stycznia 2021 r. wejdzie w życie część przepisów ustawy z dnia 31…
Czytaj więcej >
biuletyn-2

Biuletyn – 11.2020

I. ZMIANY W REGULACJACH TRWAJĄ PRACE NAD ZMIANĄ ZASAD OPODATKOWANIA SPÓŁEK KOMANDYTOWYCH W dniu 28 października 2020 r. Sejm uchwalił zmiany dotyczące ustawy o zmianie…
Czytaj więcej >
biuletyn-2

Biuletyn – 06.2020

I. Zmiany w regulacjach Tarcza antykryzysowa 3.0 W dniu 16 maja 2020 r. weszła w życie ustawa z dnia 14 maja 2020 r. o zmianie…
Czytaj więcej >

Biuletyn – 04.2020

Zapraszamy do zapoznania się z nowym Biuletynem opracowanym przez naszych prawników – Biuletyn z 27.04.2020 r. I. Zmiany w regulacjach Termin rozliczenia PIT za 2019…
Czytaj więcej >
prawo ksiega

NOWE ROZPORZĄDZENIE W SPRAWIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ

Informujemy, w dniu 15 kwietnia 2020 r. weszło w życie rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 6 kwietnia 2020 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów…
Czytaj więcej >

KORONAWIRUS – UMOWNE KLAUZULE WALORYZACYJNE ORAZ WALORYZACJA SĄDOWA W NOWEJ RZECZYWISTOŚCI GOSPODARCZEJ

Obecna sytuacja związana z wprowadzeniem stanu epidemii, wysiłki Skarbu Państwa jak i obywateli aby sprostać rzeczywistości i zahamować liczbę zachorowań, stanową ogromne wyzwanie dla budżetu…
Czytaj więcej >
FORTUNA - Kancelaria Prawna Fortuna

FORTUNA KRP
80-433 Gdańsk
ul. Zawiszy Czarnego 6/1

  • tel.: 58 340 47 63
  • e-mail: kancelaria@fortuna-krp.pl
Dla firm i innych podmiotów
Dla osób prywatnych
Kadra
Kontakt
  • Dla firm i innych podmiotów
  • Dla osób prywatnych
  • Kadra
  • Kontakt
Menu
  • Dla firm i innych podmiotów
  • Dla osób prywatnych
  • Kadra
  • Kontakt
  • Kancelaria Prawna
  • Rekomendacje
  • Kariera
  • Porady on-line
Menu
  • Kancelaria Prawna
  • Rekomendacje
  • Kariera
  • Porady on-line
  • Linki
  • Ochrona danych osobowych
  • Regulamin
Menu
  • Linki
  • Ochrona danych osobowych
  • Regulamin
Kontynuując przeglądanie witryny, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookie. Więcej informacji zawartych jest w polityce prywatności. Akceptuję
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.